esmaspäev, 15. juuni 2015

Treeningud 8.06 - 14.06

Panen lühidalt kirja oma trennid peale poolmaratoni. Ma ise ekslikult arvasin, et saab natuke puhata, aga Meelis ainult irvitas.

Nojah. Tõele au andes ju puhkasin, järgmisel päeval peale poolmaratoni trennis ei käinud.

E - 7km taastavat
T - 500m lõigud ilma puhkuseta (200m sörki vahele)
K - 11km sörki (4:50 /km)
N - puhkus (sundpuhkus, kuna pidin tööd vahelduseks tegema)
R - 7km taastavat
L - fartlek (mis oli üllatavalt raske)
P - 16km @ 4:13 (mis oli üllatavalt kerge)

Ühesõnaga jalad on väsinud ja vaadates mis järgmiseks nädalaks plaanitud on, ega kergemaks ei lähe. Ääremärkusena võib öelda, et ka järgmine poolik 22. juunil Pärnus tuleb samamoodi nagu eelminegi trenni pealt. Äkki kunagi tuleb selline võistlus ka, kus lastakse enne natuke puhata.

Pikas perspektiivis ma ei kurda, suure tõenäosusega PM isiklikku ei tee, aga selle eest on sügisene maraton ootamas pea tunnist (ma loodan) rekordiparandust.

Hoidke lipud kõrgel!

4 kommentaari:

Mati ütles ...

Kuidas Sa väldid ületreeningut ja mille abil jälgid vajaminevat taastumisaega?

Märten Mõttus ütles ...

Mul on kaks indikaatorit:

Hommikune pulss, kui see mul ronib 48 kõrgemale, on väsimus sees ja vajan puhkust.

Peale raskeid jookse kolm pulssi - vahetult peale lõppu, 30" ja 60" peal. Kui 3. pulss on tugevalt alla 120, on kõik hästi. Kui mitte, tuleb koormust vähendada.

Ja muidugi tuleb enda vastu brutaalselt aus olla: kui ikka oled läbi kui läti raha ja peale 10h und ärgates ikka väsinud, ja ees ootab raske trenn, siis mina lihtsalt jätan trenni vahele ja puhkan. Mitte alati, aga kui ka trenn on liiga raske, hoolimata sellest et tempode järgi peaks kerge olema, siis jätan pooleli ja sörgin koju.

Ehk aitas edasi mõelda.

Mati ütles ...

Kas oskad hinnata spordikellade pakutavaid funktsioone, mis pakuvad millal jälle trenni võiks teha? Polaril V800 ütleb seda, ka mingi Suunto mudel.

Märten Mõttus ütles ...

Päris ausalt? See on liiga individuaalne. Ma ise pole seda kunagi jälginud (Suunto T6).

Samas on see minu subjektiivne arvamus. Mingi uurimistöö ilmselt nende numbrite taga on, aga ka seisev kell näitab 2x ööpäevas õiget aega.